VraagUitvoeringResultaat
Hoe kunnen wij ons onderscheiden van anderen?
Het team van Xtract komt met veel enthousiasme bij hun klanten. De drive en vakkennis die zij met zich meebrengen zorgen voor tevreden klanten, waardoor er genoeg werk blijft komen. Ze blijven hierdoor wel in hetzelfde klantsegment hangen, terwijl ze ook daarbuiten willen kijken. Om die reden en om zich duidelijker en onderscheidend te presenteren, heeft Xtract ons benaderd.
Visuele identiteit
Het is verrassend hoe zaken soms kunnen lopen. Met de komst van onze nieuwe onderburen ontstond er een gesprek tussen Bas en Rob (eigenaar van Xtract) bij de entree van ons pand. Rob vertelde ons over de gedachte achter het logo van Xtract. Echter is Xtract sinds de start van het bedrijf continu in ontwikkeling. De look en feel strookte daardoor niet meer bij het Xtract dat het vandaag is. Aan ons de uitdaging om het te transformeren naar het Xtract van nu én de toekomst.
We startten met de positionering, scherpten de propositie aan en gingen aan de slag met een duidelijk verhaal waarmee ze zichzelf krachtig kunnen presenteren. Daarnaast bedachten we een passende pay-off. Daarmee legden we de basis voor het merk Xtract met de focus op verbinding, beweging, de hands-on mentaliteit en menselijkheid.
De praktische werkwijze van Xtract vertaalt zich in eerst en écht luisteren en daarna gelijk de handen uit de mouwen steken. Samen op ontdekking en processen versimpelen. Samen als team Xtract, maar ook samen met organisaties. De eerste stappen richting verbetering worden direct en vol enthousiasme gezet. Want beweging en vooruitgang, daar krijgen de mensen van Xtract energie van.
Xtract laat niet alleen individuen groeien, maar laat medewerkers samenwerken als krachtige teams. De kennis die de mensen van Xtract met zich meedragen brengen ze ook over. Zodat medewerkers in verbinding staan met de processen waarmee ze werken en er met plezier wordt gewerkt. Deze actieve manier van samenwerken vormt de basis voor de pay-off “samen gaan”. Xtract is samen aan de slag gaan. Xtract is samen gaan.
Het bestaande logo van Xtract, waarin de groei van het individu centraal stond, vormt de basis voor het nieuwe logo. In plaats van het individu centraal te zetten, kozen wij ervoor om verbinding en samenwerking centraal te zetten. Krachtige teams ontstaan tenslotte alleen wanneer alle neuzen dezelfde kant op staan. Het nieuwe beeldmerk visualiseert een krachtig team in beweging. Persoonlijk maar professioneel. En bij een nieuw logo hoort natuurlijk een nieuwe visuele identiteit. Deze wordt gevormd door een eigenzinnig en energiek kleurenpallet. Passend bij het Xtract van vandaag.
Eindresultaat
We hebben de stijl door vertaald naar middelen. Wat heeft geresulteerd in een nieuwe website, fotografie en een introductiecampagne. In samenwerking met het team van Xtract verzorgen we de consistentie en herkenbaarheid van de communicatie en werken we aan onderscheidende campagnes. In alles wat we doen, proberen de herkenbare lijn en stijl van Xtract terug te brengen.